Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Hanna - 28 oktober 2012 11:10

Under dessa veckorna har jag lärt mig otroligt mycket och det har varit väldigt roligt.

I Augusti då jag kom till skolan kunde jag i princip ingenting om hantering av djur eller fordon. Men efter endast två månader har jag lärt mig massvis, som till exempel att serva, underhålla och grunderna till att köra en traktor, men även vad man använder den till (t.ex kultivera). Jag har även lärt mig att visitera, utfodra och ta hand om djuren på ett bra sätt. Jag har fått kunskaper om grödor och sädeslag inom lantbruk, hur man kör gräsklippare, ockulerar och tar hand om olika växter inom trädgård.

Jag tycker att lärarna har varit super bra och lagt upp bra, roliga men väldigt lärorika lektioner. 


Som avslutning på dessa veckorna hade vi ett miljöarbete som var väldigt roligt, intressant men oroväckande. Eftersom jag, Tilde och Sara arbetade med regnskogen var det ett ganska tufft arbete, det var fruktansvärt att se vad vi människor gör mot vår regnskog och dess djur och människor. Men även det gav oss en insyn och vi började fundera över vad vi kan göra åt det.

   


Här är vårt arbete.


Tack för dessa veckorna och för all kunskap som jag kommer ha stor nytta av i livet!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och är 16 år.
Jag går första året på munkagårdsgymnasiet och trivs väldigt bra!
På denna bloggen kommer jag berätta om vad jag gör på mina naturbrukslektioner under hösten. :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards